Advertisement
Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy
ImageRozpoczęła się oficjalnie kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska na temat przeciwdziałania zmianom klimatu. Jej celem jest także promocja grudniowego szczytu klimatycznego w Poznaniu - COP 14. Media-mix obejmuje: telewizję, radio, prasę, radio, internet oraz działania niestandardowe - ambientowe.

Kampania pod hasłem "Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy" ma pokazać każdemu jak w codziennym życiu można chronić klimat i żyć bardziej ekologicznie. W dwóch wariantach spotów telewizyjnych Ministerstwo przekonuje: "Jeżdżąc ekonomicznie, segregując śmieci, oszczędzając wodę i energię oszczędzasz i chronisz środowisko".

Z badań przeprowadzonych przez Ministerstwo Środowiska wynika, że Polacy są świadomi, że to głownie człowiek jest odpowiedzialny za zmiany klimatu i ich katastrofalne skutki. Ale tylko 1/3 z nas oszczędza wodę czy prąd. Poprzez tę kampanię chcemy przekonać wszystkich do aktywnego działania - na co dzień możemy żyć bardziej ekologicznie - mówi Małgorzata Snarska, Szef Zespołu COP 14 w Ministerstwie Środowiska.

Animowane spoty zostały wykonane przez Tomasza Bagińskiego, który był nominowany do Oscara w kategorii najlepszych filmów animowanych.

Kampania edukacyjna to tylko jeden z kilku elementów promocji poznańskiej Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu. Ministerstwo Środowiska zrezygnowało ze standardowych kanałów i form przekazu na rzecz - niespotykanej dotąd wśród instytucji publicznych - zintegrowanej komunikacji marketingowej. Z tego względu działania wspierające przygotowania do grudniowego szczytu w Poznaniu obejmują nie tylko kampanię edukacyjną, ale również komunikację PR-ową z wykorzystaniem nowoczesnych form dotarcia tj. marketing szeptany, działania ambientowe oraz nowoczesne działania w Internecie (profil na MySpace, blog o tematyce ekologicznej). Działania uzupełniają liczne wydarzenia organizowane w ramach inicjatywy "Partnerstwo dla Klimatu".

www.cop14.gov.pl

 

© 2024 Grupa INFOMAX