Advertisement
Pokaz hybrydowego Solarisa w Warszawie
We wrześniu na terenie zajezdni Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie odbyła się prezentacja autobusu z napędem hybrydowym - Solaris Urbino 18 Hybrid. Pokaz połączony był z przekazaniem MZA pierwszych Solarisów Urbino z tegorocznego kontraktu na dostawę 150 autobusów.

Teraz Solaris Bus & Coach chce zainteresować Miejskie Zakłady Autobusowe, swoją innowacyjną na europejskim rynku autobusowym konstrukcją, jaką jest Solaris Urbino 18 Hybrid - autobus z napędem hybrydowym.

Image

Premiera pierwszego pojazdu tego typu odbyła się w 2006 roku. Od tego momentu hybrydowe Solarisy jeżdżą już w Dreźnie, Bochum, Lipsku, Bremie, Hanowerze, Monachium (Niemcy) i w szwajcarskim Lenzburgu. W październiku do grona właścicieli autobusów hybrydowych dołączy MPK Poznań. Warszawa to jeden z kolejnych potencjalnych nabywców ekonomicznego i ekologicznego autobusu.

Solaris Urbino 18 Hybrid zaprezentowany w Warszawie posiada niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne, zasilane z baterii umiejscowionych na dachu pojazdu. Baterie nie wymagają ładowania z zewnątrz, ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu.

Zastosowanie tak innowacyjnego napędu daje korzyści zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Niezależny instytutu badawczy TÜV SÜD Auto Cz s.r.o., przeprowadził w Pradze badania, porównując zużycie paliwa Solarisa Urbino 18 Hybrid oraz Solarisa Urbino 18 z tradycyjnym silnikiem Diesla. Wyniki testów dowiodły redukcję zużycia paliwa o 23,8% w cyklu SORT1 (cykl miejski), 23,4% w cyklu SORT2 (cykl podmiejski) oraz 22,9% w cyklu SORT3 (cykl mieszany). - Poprzez kolejne optymalizacje pracy elementów napędu umożliwimy, w najbliższym czasie, dalsze ograniczenia zużycia paliwa - zapowiedział Krzysztof Olszewski.

Mniejsze zużycie paliwa to także mniejsza emisja szkodliwych dla środowiska substancji
- do 39% mniejsza emisja NO2,
- do 97% mniejsza emisja cząstek stałych,
- do 90% mniejsza emisja CO,
- do 90% mniejsza emisja związków węglowodorów,
- ogólna mniejsza emisja CO2.

Oszczędność zużycia paliwa przez Urbino 18 Hybrid, przy wysokich cenach surowców energetycznych, zapewnia zwrot poniesionych kosztów (hybryda jest droższa od tradycyjnych autobusów o około 140 tysięcy euro) po 6-7 latach przy przeciętnym przebiegu 60.000 km rocznie.

- Tym samym Solaris Urbino 18 Hybrid jest nie tylko liderem w kwestii ekologii, lecz także ekonomiczności - mówi Krzysztof Olszewski, pod którego kierownictwem inżynierowie Solarisa stawiają kolejne kamienie milowe w rozwoju rynku autobusowego.

Testowany Solaris Urbino 18 Hybrid jeździł w Warszawie do 2 października. Autobus kursował na jednej z linii przebiegających przez "Trakt Królewski".

Image

Informacja Prasowa Solaris
 

© 2024 Grupa INFOMAX