Advertisement
VI edycja Święta Drzewa
We współczesnym świecie bez zaangażowania biznesu nie da się skutecznie chronić środowiska. LeasePlan Fleet Management (Polska) rozumie jaką rolę powinna odgrywać firma w ekologii. Jako jedyna spółka CFM w Polsce oferuje klientom usługę ekologiczną GreenPlan i już trzeci rok z rzędu jest partnerem programu Święto Drzewa. Firma aktywnie angażuje się także w pozostałe inicjatywy ekologiczne Klubu Gaja.

Z roku na rok coraz więcej firm w Polsce przywiązuje większą wagę do ekologii, poszukując produktów przyjaznych środowisku. Choć stopniowo pojawiają się też rozwiązania, które pozwalają w większym stopniu dbać o środowisko naturalne, czego przykładem są m.in. napędy hybrydowe samochodów, to w dalszym ciągu konieczne są działania edukacyjne i inicjatywy na rzecz ochrony środowiska. Do projektów o charakterze proekologicznym należy Święto Drzewa - program edukacji ekologicznej, którą od 2003 roku realizuje Klub Gaja, a który od 2006 wspiera LeasePlan.

Święto Drzewa to akcja realizowana w 35 krajach na całym świecie, której inauguracja co roku przypada na 10 października. Myślą przewodnią kampanii jest motto: "Zasadźmy drzewo dla pokoju". W 2007 roku udało się posadzić ponad 36 tysięcy drzew. W ubiegłym roku program Święto Drzewa wpisany został do Kampanii Miliarda Drzew - Programu Narodów Zjednoczonych od spraw Ochrony Środowiska (UNEP). Wierzę, że ogólnoświatowa inicjatywa sadzenia drzew pomoże sprostać wyzwaniom, jakie niosą postępujące zmiany klimatyczne - mówi Jacek Bożek, założyciel i prezes Klubu Gaja.

W biznesie rośnie świadomość odpowiedzialności społecznej - także wobec środowiska. To wspaniałe, że producenci samochodów wprowadzają napędy hybrydowe, projektują rozwiązania, które pozwalają na większą dbałość o środowisko naturalne. Jednak w tym miejscu powinniśmy także pamiętać o konsumentach. Te szczytne idee mają szansę powodzenia tylko wtedy, gdy znajdą się ludzie, którzy będą takie rozwiązania wybierać i potrzebować. Naszym celem powinno być zatem edukowanie konsumentów i doprowadzenie do sytuacji, w której zielony produkt będzie dla nich przedmiotem pożądania - mówi Sławomir Wontrucki, Prezes Zarządu LeasePlan Fleet Management.

Image

Współpraca LeasePlan z organizatorami Święta Drzewa oparta jest na wsparciu projektu oraz wspólnym przygotowaniu oferty ekologicznej dla klientów firmy. Obecnie LeasePlan jako jedyna firma branży flotowej w Polsce oferuje swoim klientom usługę dla flot ekologicznych GreenPlan. Oferta ta polega z jednej strony na redukowaniu emisji CO2, z drugiej na rekompensowaniu jej negatywnego wpływu. Tylko w 2007 roku LeasePlan zasadził wspólnie z Klubem Gaja ponad 2 tys. drzew w Beskidach.

Redukcja osiągana jest między innymi przez dobór modeli pojazdów zarówno pod względem pojemności silników, jak i typu paliwa. Innymi elementami wpływającymi na zmniejszenie emisji CO2 są szkolenia kierowców w zakresie ekologicznej jazdy oraz stały monitoring poziomu emisji całej floty i poszczególnych aut. Rekompensata zaś odbywa się poprzez utrzymanie przez klienta tylu drzew, ile jest w stanie całkowicie zrównoważyć negatywne skutki emisji CO2 posiadanych przez niego pojazdów - dodaje Sławomir Wontrucki z LeasePlan.

LeasePlan Fleet Management został laureatem konkursu Panteon Polskiej Ekologii 2008, otrzymując nagrodę w kategorii "Instytucja wspomagająca realizację projektów na rzecz ochrony środowiska" za usługę GreenPlan. Przedstawiciele branży CFM również docenili zaangażowanie LeasePlan w działalność proekologiczną, nagradzając usługę GreenPlan prestiżową nagrodą Hybryda Flotowa 2007. Jest to wyróżnienie przyznawane corocznie w ramach plebiscytu Wizjonerzy Rynku Motoryzacyjnego, w trakcie jednej z najważniejszych imprez branży flotowej w Polsce - Fleet and Business Day.

Gabinet prasowy LeasePlan:
Multi Communications
 

© 2024 Grupa INFOMAX