Advertisement
Testowanie elektrycznych samochodów
ImageVattenfall Europe i BMW ujawniły plany rozpoczęcia testów Mini z napędem elektrycznym oraz uruchomienia ogólnodostępnych punktów ładowania.

Projekt przedstawili w Berlinie niemiecki minister środowiska Sigmar Gabriel, dyrektor Vattenfall Europe Tuomo Hatakka oraz dyrektor BMW Norbert Reithofer. W projekcie udział weźmie 50 modeli Mini E z napędem elektrycznym, które poruszać się będą po ulicach Berlina. Zamontowany w Mini silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) pozwala rozpędzić auto do prędkości 152 km/h. Do magazynowania energii elektrycznej służą nowoczesne akumulatory litowo-jonowe. Jedno ładowanie akumulatorów wystarczy na przejechanie 250 kilometrów. BMW liczy na większą przychylność dla samochodów z napędem elektrycznym - szczególnie w aspekcie pokonywanego dystansu i łatwości obsługi. Wyniesione z projektu doświadczenia stanowić będą w przyszłości podstawę wniosków firmy odnośnie produkcji pojazdów elektrycznych.

Samochody z napędem elektrycznym nie emitują w trakcie jazdy dwutlenku węgla do atmosfery. Produkcja energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania akumulatorów pojazdów również powinna być wolna od emisji, dlatego Vattenfall proponuje certyfikowaną ?zieloną? energię dostarczaną do publicznych punktów ładowania lub do domów użytkowników pojazdów elektrycznych. Punkty ładowania mają być zbudowane w taki sposób, by mogli w nich ładować akumulatory posiadacze samochodów elektrycznych innych producentów i by z infrastruktury korzystać mogli klienci innych dostawców energii elektrycznej. Wspólny projekt ruszy wiosną 2009 roku. Prowadzony będzie z myślą o popularyzacji w stolicy Niemiec bezemisyjnej motoryzacji i rozpoczęciu budowy niezbędnej infrastruktury. Jest to pierwszy tego typu projekt w Berlinie. Uzyskał wsparcie federalnego Ministerstwa Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego. Vattenfall prowadzi także współpracę z firmą Volvo Cars, której przedmiotem jest opracowanie ładowanych samochodów z napędem elektrycznym nowej generacji, tzw. hybryd plug-in.

Image

Centrum Prasowe Vattenfall

 

© 2024 Grupa INFOMAX