Advertisement
Ważna jest każda kropla - Barbakan 2009
ImageCzwarta edycja Festiwalu Plakatu Reklamowego w Krakowie - Barbakan 2009, rozpocznie się 23 kwietnia uroczystym otwarciem w Barbakanie i potrwa do 24 maja 2009 roku. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, która jest pomysłodawcą i głównym organizatorem Festiwalu, postanowiła tym razem przybliżyć szerszej publiczności dokonania branży na polu reklamy poświęconej ochronie środowiska naturalnego i ekologii. Na krakowskich Plantach zobaczymy najlepsze plakaty, zaangażowane w ostatnich latach we wspieranie tych akcji.

Głównym wydarzeniem Festiwalu będzie oczywiście konkurs na projekt plakatu szerokoformatowego. Jego temat związany jest z oszczędzaniem wody. Zadaniem uczestników będzie zaproponowanie plakatu, którego przesłaniem jest skłonienie Polaków do zwrócenia uwagi na kwestię wykorzystywania wody bieżącej w codziennym funkcjonowaniu ich gospodarstw domowych oraz nakłonienia ich do zmiany swoich nawyków i przyzwyczajeń. Przewodnim tematem konkursu jest: "Ważna jest każda kropla". Przesłanie winno mieć charakter emocjonalny, a jedynie wykorzystywać aspekty racjonalne.

Szczegóły konkursu, do którego zaproszeni są tak profesjonalni graficy, jak i studenci oraz absolwenci wyższych szkół plastycznych, są dostępne na stronie internetowej Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej oraz w jej biurze. Wybrane w pierwszym etapie przez dwunastoosobowe jury konkursu projekty plakatów pokazane zostaną na festiwalowej wystawie w krakowskim Barbakanie, której otwarcie nastąpi 23 kwietnia. Wówczas też poznamy laureatów konkursu.

Obok wspomnianych już wystaw zobaczyć będzie można również inne, w tym między innymi wystawy: plakatów ze zbiorów muzeów archidiecezjalnych (Muzeum Archidiecezjalne Kardynała Karola Wojtyły), pocztówek reklamowych (Wierzynek), plakatów autorskich profesora krakowskiej ASP Mieczysława Górowskiego (Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna). Planowane są również wystawy towarzyszące, które przygotowane zostaną we współpracy z profesorem Piotrem Kunce oraz z tygodnikiem "Przekrój". Prezentowane będą w Pałacu Sztuki, na Placu Dworcowym oraz w Muzeum Historycznym Krakowa.

14 i 21 maja czekają nas również prezentacje przygotowane przez firmy reklamy zewnętrznej, członków Izby. Nie zabraknie także imprez towarzyszących Festiwalowi, które organizatorzy przygotowują we współpracy z patronami i sponsorami Festiwalu. Zaplanowano je w centralnych punktach Krakowa.

Organizatorem Festiwalu Plakatu Reklamowego jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej we współpracy z Biurem Reklamy i Plakatowania "Koneser", Muzeum Historycznym Krakowa, oraz Państwową Wyższą Szkołą Teatralną, pod patronatem Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

Podobnie do trzech poprzednich edycji Festiwalu, autorem plakatu festiwalowego jest znany artysta grafik Andrzej Pągowski. Opracowaniem graficznym materiałów festiwalowych zajmuje się Magda Błażków z agencji reklamowej "kreacja-pro". Aranżację wystawy w Barbakanie przygotowuje krakowska plastyczka Marzena Koperska.



www.igrz.org.pl

 

© 2024 Grupa INFOMAX