
Fundacja Aeris Futuro rozpoczyna realizację projektu "Zielone Wydarzenia – Kampania edukacyjno-promocyjna dla świadomego i zrównoważonego stylu życia”. Fundacja otrzymała dofinansowanie w ramach programu "Ochrona Środowiska i zrównoważony rozwójze środków EEA i NORWAY GRANTS, których dysponentem jest firma ECORYS Polska Sp. z o.o. Celem projektu jest edukacja i promocja „zielonych wydarzeń” oraz ‘offsetu’ jako sposobów na wdrażanie zrównoważonego rozwoju w pracy i domu, które przyniosą wymierne korzyści ekonomiczne, społeczne, a równocześnie ekologiczne.
|
|

Przeszło 1600 lekcji dotyczących zmian klimatycznych, w których uczestniczyło powyżej 26 tys. uczniów i ponad 21 tys. deklaracji młodzieży, która chce wspierać ochronę środowiska to efekty projektu edukacyjnego „Kioto w domu”. 8 marca w Ministerstwie Środowiska podsumowano wyniki kampanii, której celem było podnoszenie świadomości i wiedzy w zakresie możliwości redukcji zużycia energii w gospodarstwach domowych przez racjonalizację wykorzystania energii oraz zastosowanie odnawialnych źródeł energii na skalę domową. Spotkanie otworzył minister środowiska prof. Andrzej Kraszewski.
|
|
Organizowany przez Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych w
Katowicach ogólnopolski konkurs ma zwrócić uwagę młodych ludzi na
tereny zdegradowane w procesie industrializacji i urbanizacji.
Jednocześnie podkreślić fakt, że powierzchnia ziemi stanowi zasób
nieodnawialny, wymagający szczególnej wrażliwości i świadomości nie
tylko zarządzających środowiskiem, ale i całego społeczeństwa. Patronat
honorowy nad konkursem REVITARE objęli Minister Nauki i szkolnictwa
Wyższego, Minister Środowiska oraz Parlament Studentów
Rzeczypospolitej. Organizacja konkursu jest finansowana przez NFOŚiGW,
Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Miasto Chorzów.
|
|
Znamy już zwycięzcę konkursu KE na logo dla produktów ekologicznych w UE. Jest nim Dusan Milenkovic, student z Niemiec, którego projekt przedstawiający europejskie gwiazdki w kształcie liścia zdobył 63 proc. spośród 130.000 oddanych przez internautów głosów. Od 1 lipca br. ekologiczne logo UE będzie umieszczane obowiązkowo na wszystkich paczkowanych produktach ekologicznych wyprodukowanych w jednym z państw członkowskich i spełniających obowiązujące normy wspólnotowe. Nie będzie obejmowało ono jedynie produktów importowanych spoza UE. W najbliższych tygodniach zostanie zmienione rozporządzenie w sprawie rolnictwa ekologicznego, aby uwzględnić zapis o obowiązującym logo.
|
|

Fundacja EkoMiko ogłasza amatorski konkurs filmowy dla pasjonatów ekologii. Konkurs polega na przygotowaniu filmiku/spotu reklamowego nie dłuższego niż 30 sekund promującego ekologię. Główną nagrodą konkursu jest zestaw solarny do ogrzewania wody w domku jednorodzinnym.
|
|
|
|
«« start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 nast. » koniec »»
|
Pozycje :: 37 - 45 z 58 |